Czym jest audiomarketing?

Audiomarketing to oddziaływanie na klienta poprzez przekaz dźwiękowy. Przekazem tym jest dobrze dobrana muzyka, a często także określone, specjalnie dobrane spoty reklamowe.

Tę formę marketingu stosuje się w różnego rodzaju punktach sprzedaży. Muzyczna Galanteria dobiera właściwą ścieżkę dźwiękową do określonego rodzaju i typu prowadzonego biznesu.
Dzięki odpowiedniej muzyce dobranej do sklepu, hipermarketu, hotelu, kawiarni, restauracji, pubu, baru czy siłowni sprzedaż z pewnością wzrośnie. Muzyka w miejscu sprzedaży wydłuża czas przebywania konsumenta oraz zachęca tym samym do ponownych odwiedzin.
Ponadto, dobrze dobrana muzyka wzmacnia atrakcyjność, wizerunek marki i firmy jako całości.

 

Wpływ muzyki na konsumenta

  • Muzyka wpływa na doznania emocjonalne człowieka
  • Pomaga zapamiętać miejsce i wydarzenie oraz zachęca do ponownego odwiedzenia w przyszłości
  • Oddziaływuje pozytywnie, towarzysząc konsumentowi podczas dokonywania zakupów i podejmowania odpowiednich wyborów
  • Pozwala na „zatrzymanie” klienta w miejscu handlowym znacznie dłużej, gdy docierają do niego pozytywne brzmienia
  • Buduje odpowiedni nastrój przy okazji wydarzeń okolicznościowych, głównie Świąt oraz okresu wakacyjnego
  • Likwiduje efekt „ciszy”, rozluźnia klienta, oddala wrażenie, że „jest obserwowany” przez personel
  • Pełni funkcję relaksacyjną i odprężającą

Fakty

  • 33 %  klientów jest skłonna zapłacić 5% więcej za produkty i usługi w miejscach gdzie odtwarzana jest dobra muzyka
  • 84 %  klientów twierdzi, że lubi sklepy i inne miejscasprzedaży w których grana jest muzyka
  • 90 %  klientów wybiera zakupy w sklepach gdzie grana jest muzyka niż gdzie jej nie ma
  • 77 %  pracowników sklepów jest zdania, że są bardziej efektywni gdy odtwarzana jest przyjemna muzyka
  • 91 %  respondendów lubi bary, kawiarnie i restuaracje z muzyką i chętniej do niech wraca
  • 80 %  respondentów uważa, że muzyka tworzy dobrą atmosferę. Klienci wracają tam, gdzie jest przyjemnie.

Nasi Klienci

Podążaj za nami